Iskolai Agresszió Kezelés Székelyföldön

Iskolai Agresszió Kezelés Székelyföldön

2019. szeptember 6.
Az erdélyi iskola konfliktus-kezeléssel foglalkozó tanárnője hívta meg az Alapítványt, hogy tartsuk meg számukra az Iskolai Agresszió Kezelés Előadást. Bár náluk még nem kezdődött el a tanév, készen álltak arra, hogy egy napot gyakorlatias gyereknevelési technikák megismerésével töltsenek.

Számunkra az volt újdonság, hogy Magyarországtól 8 órányi autóútra szolgáltassuk, de fontosnak tartjuk az ottani magyarság megmaradását, így vállaltuk a feladatot. Feltérképeztük az iskola problémáit, és ennek megfelelően állítottuk össze a tanári kar számára a szeminárium anyagát.

Iskolai agresszió kezelés, és az elfogadás hiánya

Az alsós és felsős tanárok délelőtt némi alapozó ismeretek után azokkal a lépésekkel ismerkedtek meg, melyek segítségével egy agresszív gyerek abba tudja hagyni rögzült viselkedését.

Délután tájékoztató hangzott el az elfogadás hiánya és az agresszió közötti összefüggésről. Még az agresszió kevésbé látványos formái (gúnyolódás, cikizés) mögött is megtalálható ugyanis az elfogadás hiánya. Pontosan erre, egymás elfogadásának növelésére nyújt megoldást a Virágozz és prosperálj Alapítványtól az Iskolai Elfogadás Program.

A szabályok tisztelete

E program első foglalkozása a szabályok tiszteletének helyreállítása, mert nehéz viselkedési szabályokra tanítani valakit, aki nem tiszteli a szabályokat. Ezért ennek az első foglalkozásnak a tartalmát ma megismertettük a pedagógusokkal. Diákjaikkal foglalkozva egy, legfeljebb két alkalom kell ahhoz, hogy a tanárok elérjék céljukat ezzel a technikával.

Az iskolával a következő héten pontosítjuk azoknak az osztályoknak a számát, melyekben elkezdik a programot, de az előzetes adatok alapján közel tíz osztályról van szó.

A tanároknak ezek voltak a tapasztalatai a szemináriumról

„Mindenképpen használni fogom az agresszív viselkedésű gyerekek kezelésére megfogalmazott lépéseket. Szeretném elkezdeni az osztályommal a 12 foglalkozásos programot.”
„A szabályok tiszteletének lépéseit szeretném használni a gyakorlatban, úgy az osztályomban, mint a saját gyerekeimnél is.”
„A gyakorlatban szinte naponta tudom hasznosítani az agresszió kezeléséről elhangzottakat.”
„Hasznos volt a gyakorlatias megközelítés, konkrét példák, alkalmazható iránymutatás.”
„A gyakorlatban is használni tudnám a gyerekekkel való foglalkozás lépéseit.”
„Nagyon sok gyakorlati támpontot kaptunk, például egy viselkedési zavaros gyereknél felkutatom az agresszió forrását.”
„A szabályok lényegének megismerését, megértését mindenképpen be fogom vezetni.”
„Minden, amit hallottam, nagyon tetszett, főként az, hogy minden visszahozható, vagy jóvátehető, amit szülőként vagy pedagógusként <<elkövettem>>.”
„Tetszett az előadás tényszerű, világos, példákkal alátámasztott, egyben élményszerű útmutatása.”
„Az agresszió kezelhető, tehát van kiút. Az etika divatba hozható.”
„A szülőkkel való jó együttműködéshez jó tanácsokat kaptam.”

Iskolai Agresszió Kezelés – Ön is szeretné?

Ha szeretné, ha az ön gyermeke vagy iskolája is részt venne a Virágozz és prosperálj Alapítvány etikus iskola programjaiban, akkor ITT olvashat a lehetőségekről bővebben.