Iskolai Elfogadás Program

Előadás – Konzultáció – Bevezetés

(Az Etikus Iskola Program egy eleme)

Egy felmérés szerint az iskolában a gyerekek egymással szembeni viselkedési nehézségei nagy részének gyökere leginkább egymás elfogadásának valamilyen mértékű hiánya.

 

Iskolán belüli elfogadáson azt értjük, hogy a gyerekek (diákok) könnyedén tudomásul veszik egymás jelenlétét, megértést, de minimum türelmet tanúsítanak a másik iránt, függetlenül attól, hogy a másik nem úgy néz ki, mint ő, nem úgy öltözködik, nem úgy viselkedik, nem úgy tanul vagy gondolkodik, mint ő. (Ez egy rövidített meghatározás.)

 

Az elfogadás hiánya és az iskolai agresszió

 

Az iskolai agresszió végső soron az elfogadás teljes hiányát mutatja. Az agresszív gyerek legtöbbször nem csak másokat nem fogad el olyanoknak, amilyenek, hanem saját magával sem elégedett, de a külső szemlélő számára ez nem tűnik fel, mivel ő csak azt tapasztalja, hogy ez a gyerek nagyon akaratosan próbálja társait lelki és néha fizikai értelemben is maga alá gyűrni. Amikor a többi gyereknek szintén alacsony az elfogadási szintje, akkor ez egy ördögi körré alakul, ahol senki sem tudja belátni, hogy a többiek nézőpontja, vélekedése hasonlóan fontos, mint az övé – még akkor is, ha a vélekedésük eltérő.

 

Milyen lenne egy „ilyen” iskola?

 

Ha egy iskolában magas lenne az elfogadás, akkor ott azt tapasztalnánk, hogy a gyerekek nem akarnák mindenáron megváltoztatni a másikat, nem akarnának külön lenni a többiektől, nem akarnák kiabálással vagy fizikai erőszakkal „bizonyítani” az igazukat, valamint ritkábban fordulna elő, hogy csak a másik teljes legyőzése okozna valakinek örömet.

 

Egy ilyen iskolában a gyerekek és a tanárok közötti elfogadás mértéke is nagyobb volna. Egy ilyen iskolában jól együtt tudnának működni egymással a különböző tanulmányi eredményű gyerekek, különböző bőrszínű, különböző gazdasági helyzetű családból érkező gyerekek.

 

Az Iskolai Elfogadás Program

 

Az Iskolai Elfogadás Program célja az elfogadás növekedése diákok és diákok, valamit diákok és pedagógusok között, valamint békésebb, együttműködőbb gyerekek és olyan közösség, amellyel kapcsolatban más pedagógusok is észreveszik, hogy valami jó irányban változott.

A program végére a gyerekek megtanulnak „a másik fejével gondolkodni”, és ezt anélkül teszik, hogy közben saját magukat kellene feladniuk vagy megtagadniuk.

 

A program díjmentes iskolák számára. Egy napos képzéssel indul a tanárok számára, mert magát a programot ők folytatják csoportjukkal, osztályukkal. A foglalkozások száma a diákok korától, képességeiktől és a közösségen belüli viszonyoktól függően 12-18 alkalom.

Szeretné az Iskolai Elfogadás Programot iskolájában vagy osztályában?

 

Töltse ki az alábbi űrlapot!

Érdeklődés díjmentes iskolai / óvodai programok iránt

További iskolai programok

Iskolai Etikai Kódex
Iskolai Elfogadás Program
Etikus Iskola Program
A legjobb benned van! interaktív előadás középiskolásoknak

További iskolai előadások

Agresszió kezelési előadás tanári karnak
Hivatásom tanár - motivációs előadás
Gyereknevelési előadás szülőknek

További óvodai program

Óvodai Elfogadás Program